Blogkeen

Sandras Värld Frossle.com Djur & husdjur bloggar

15 juli 2012

I'm back

Hej på er!

Igår blev det inget bloggande alls, får be om ursäkt, men blev bara av. Hände inget speciellt igår heller, så hade inte riktigt nåt att skriva om..
Red iallfall igenom Palita i paddocken igår och hon gick hyfsat bra, bättre än i fredags då inget alls funka för oss. Hon är så himla brunstig nu med, så hon har extremt svårt för att fokusera på något annat, speciellt mig och ridningen. Men väntar man bara ut henne en stund, ibland en lång stund, så börjar hon fokusera på mig och det vi försöker göra!

Idag blev en minst sagt spännande uteritt med våran granne Maria och två till i från hennes stall. Sara följde med på Palita och jag red Lopez. Två av hästarna i sällskapet var hingstar så Palita vart jätte taggad i stort sätt hela ridturen och Lopez vet jag inte riktigt vad han gjorde. Massa bakut sparkar, glädje skutt och slängande med huvudet :) Gick i stort sätt inte att trava honom, han ville bara galoppera! Lycka att få komma ut med andra hästar tycker dom!

Annars har helgen vart lugn, jag och Tobbe har verkligen legat på lat sidan. Han började sin semester igår den gottegrisen, jag börjar min imorgon. Ska in och jobba sista natten ikväll!!!
På onsdag åker jag till Falkenberg för att bo i husvagn med Mamma , Lars och Meja. Stannar där tills på lördag :) Tobbe drar till smögen på onsdag med lite vänner!

Inte sprungit något i helgen, men sprang flera dagar förra veckan, så tänkte jag får ändå mjukstarta lite ;)

Ha de så gott, Sandra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar