Blogkeen

Sandras Värld Frossle.com Djur & husdjur bloggar

19 juni 2012

En bit av sommar

Imorse fick jag stanna kvar på jobbet när jag slutat mitt natt pass och vara med på dagens APT. Gick bra till en början, men framåt 12-13 tiden så började det kännas.
Nästan alla våra sommar vikarier kom vid 12, vi åt smörgåstårta som chefen köpt och pratade en massa inför sommaren :)
Efter mötet va slut vid 14 så bar det av ut mot stallet. Blev så glatt överraskad när Kim kom dit :) Inte fått träffa henne sen olyckan hände för 4 veckor sen. Hon hade sin stålställning på sig, men såg ändå ut att må hyffsat bra! Idag testade Tina att rida Dodo för första gången. Jag skulle rida palita, så gick med dom bort till paddocken och red samtidigt. Gud så duktig Tina är, hittar små knappar så lätt och känner så bra av hästen. Såg ut som Tina ridit Dodo hela sitt liv, hur enkelt ut som helst :) Så hoppas ni att hon kan ta han någon dag i veckan, bara så han får det där mjukgörande, dressyrarbetet som han behöver!
Palita gick rätt så fint också, men var lite spänd. Men galoppen är otroligt fin nu, efter att man värmt upp i traven och fått henne hyffsat mjuk, så fattar man galopp och hon går som en klocka!! Tina ska börja hjälpa mig lite med Palita, ge mig lite tips och råd. Rider ju mest för Hanna, som äger Palita, men just nu har Hanna ganska fullt upp, så inte blivit lektion på ett tag. Så kan alltid vara bra att ta hjälp av ytterligare någon, iallafall för mer grundläggande dressyrarbete :)
Sen blev det en härlig uteritt på Lopez :) Red på hackamoret och de är verkligen skillnad från ett vanligt tränsbett. Man måste rida mycket mera med sätet och benen, men känns mycket friare när man rider på nåt sätt, lättare liksom!
Sen åkte jag hem, umgicks med pojkvännen i 30 min, sen åkte han på träning. Jag åt middag, kolla ett Greys avsnitt och begav mig sen ut på en powerwalk. Var helt underbart väder ute och flera ängar var nyklippta så luktade himelskt :)

Blir jobb inatt igen, kommer kännas imorgon. Två nätter på raken plus ett APT emellan dom på 5 timmar.
Men sen är jag ledig hela midsommar, ska bli så skönt, får bara hoppas på att vi får hyffsat fint väder. Skulle vart midsommar idag, vart jätte fint på eftermiddagen och kvällen :)

Sandra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar