Blogkeen

Sandras Värld Frossle.com Djur & husdjur bloggar

17 september 2011

Farfars Begravning

Idag tog vi ett sista farväl av underbara farfar, Stig Svensson <3

Mötte uppe alla släktingar på pappas sida utanför kapellet, bland annat alla mina kusiner. Träffa min kusin Johanna för första gången sen jag kom hem ifrån USA och gud va vi grät båda två!

När vi sen gick in i kapellet, så såg jag farfars kista stå där framme omringad av massa fina blommor och framför kistan stod ett fantastiskt fint kort på farfar! Så fort jag såg kortet så började jag gråta nåt enormt :( På kortet så satt han iklädd flytväst och sommarkläder, längst bak i sin lilla båt som han älskade och var ute på havet och åkte under klarblå himmel och sol! Bilden förklarade och visade precis hur min älskade farfar var och vad han älskade mest utav allt <3
Begravningen var jätte fint, stillsamma och farmor hade planerat det så bra med musik och prästen som sa en massa fint om farfar! Men gud så jobbigt det var, grät massor hela tiden :(
Att gå på begravning och verkligen ta ett sista farväl av någon som betyder så otroligt mycket för en, är något som är helt obeskrivligt jobbigt :(
Men farfar har fått sin sista viloplats nu och han har inte ont längre <3

Farfar, du kommer alltid betyda massor för mig! Du lever med mig i mitt hjärta och mina minnen! Älskar dig världens bästa farfar, de finns ingen som du <3

Puss&Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar