Blogkeen

Sandras Värld Frossle.com Djur & husdjur bloggar

19 september 2010

Beach Trip - South Carolina

Sry att jag ej skrivit har pa nagra dagar men har haft fullt upp!
I fredags jobbade jag som vanligt, sen vid 8 tiden sa korde Heidi mig hem till Nina for lite forfest. Vi var ett gott gang, jag och typ 6-8 tyskor :P Var bland annat Julia R, Stella, Eva, Nina, Theresa, Isi mfl. Mina sota tyskor skotte sig bra och pratade ratt sa mycket engelska, for min skull. Men gud, vissa av dom ar verkligen sa envisa, ska prata tyska trots att jag ar med och inte forstar, blir lite irriterad pa vissa av dom. Vi ar ju har for att prata engelska och lara oss, vill dom bara snacka tyska kunde dom stannat hemma i Tyskland...
Hamnade pa UltraBar, usch ska aldrig ga dit igen! Sofia varnade mig, for dit gar alla som ar under 21, speciellt au pairer, stallet var hemskt, mega trangt, killarna var sliskiga och bara allmant jobbiga. Musiken var dalig och nee usch inge kul stalle. Kande mig gammal dar inne ocksa! Sa nasta gang drar jag nagon annanstan ;)
Vi tog sista metron hem vid 02:45, somnade gott vid 4 tiden!
Nasta dag ringde klockan sa glatt kl 8, dags att ga upp, packa vaskan och gora sig iordning infor Beach Tripen med familjen :) Heidis pappa, som skulle passa hundarna medans vi ar borta, hade kommit nar jag gick upp. En riktigt go gubbe den, ar han som ha slakt bakat i tiden i Sverige :)
Vi skulle aka kl 9, darfor jag gick upp kl 8 men vi kom ivag runt 12 :P hehe
Heidi och Leo flummade runt, blev ingen bra planering den dagen! Nar vi val kommit ivag sa tog det 5 min sa somnade jag, gud va trott jag var, som anda tills vi stannade for mat, da var kl ca 3 pa eftermiddagen! Blev lunch pa TacoBell :)
Nar klockan var ca 7:30 sa var vi framme vid Myrtle Beach i South Carolina :)
Heidi och Leo hade bokat ett jatte fint hotel, stort och fint med 3 sovrum, jag fick en egen svit med STOR sang och egen toalett :) Vi har balkong ut mot havet och stranden, bor ca 30 fran stranden :)

Dag 1 Sondag
Klev upp runt 9.30, da var lagenheten tom, Heidi hade skrivit en lapp att dom var nere pa stranden och att jag kunde gora dom sallskap nar jag kande for det! At en god frukost, gjorde mig sen iordning och gick ner. Helt underbart ute :)
Lekte lite med pojkarna, simmade och busade i vagorna. Tog sen en promenad sjalv langs stranden, slutade med att jag joggade heeeela vagen tillbaka. Var ritkigt harligt, sprang i vattenbrynet. Man kanner har att man verkligen behover rora pa sig mycket och ofta, vill inte bli en tjockis :P Men ater inte sa farligt onyttigt hela tiden, forsoker ata mycket frukt! Men vi far se, gatt en manad har nu och har ej statt pa en vag sedan jag lamnade Sverige. Men kanner och ser att jag inte gatt upp nagot, sa hoppas pa de basta :) Ska skaffa gymkort nar vi kommer hem, sa jag kan komma igang ordentligt!

Nu nalkas sangen efter en lang och helt underbar dag :)
Tack Fitzharris familjen!
Tanker pa er alla underbara dar hemma, massa karlek till er <3

Godnatt Kramar

1 kommentar:

  1. Tänker mycket på dig också! När saknaden sätter in är det skönt att tänka på hur bra du har det. Vilken tur du har haft med din värdfamilj!! Jag skickar massa kärlek tillbaka till dig. Puss och kram!!

    SvaraRadera